no right click

Saturday, December 31, 2011

new year resolution

2011 goes by like a flash of lightning. every good and bad events are now left as memories. its now the time for each living human being on earth to close the 2011 book and start writing in a new book entitled 2012. its time to start new and make changes in the current life we're living in. with that, this is my New Year Intention:
  • hablumminallah hablumminnas
  • study for success, DL
  • iphone4 or galaxy s2 or torch
  • collection of dslr lens
  • acer ferrari or incredible J asus or mac pro
  • my own car
  • decorating my room
  • new collection with all my stuffs
  • save more in banking and credit card
  • proudkan ummi dan ayah
drop the last year into the silent limbo of the past. let it go, for it was imperfect, and thank God that it can go. so these are my ultimate must do and much achieve in 2012 to become a better person. cheers to 2011 and welcome 2012. with love AIZAT.

video

p/s: ohh ya, am celebrating my new year eve with this movie maybe and of course with my lovely calculus book, HAHA

Tuesday, December 20, 2011

fullstop


okay just short entry, it was like wordless wednesday maybe. so guys and girls, this is what i want to focus right now. my first final exam in the first semester of the first year. this week is the last week of lecture and next week is study week, and next two weeks is the final! okay lagi dua minggu. start countdown! hehe

p/s: goodluck to all degree student!!! just wish my luck of course in calculus, HAHA *scaryyyyyyyyy face
AIZAT banyak benda nak cerita, tunggu habis final okay! sorry to all bloggers <3

Sunday, December 11, 2011

the silent prodigy

terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen,
terkadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur,
terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat,
terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes,
terkadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan,

tapi...

biarlah DIAM kita mereka faham ertinya,
biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya,
biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya,
biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya,

kerana...

DIAM kita mungkin disalah tafsir,
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka,
DIAM kita mungkin disilap diterjemah,
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud,

justeru itu...

jika kita merasakan DIAM itu terbaik, seharusnya kita DIAM,
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak,
berkatalah sehingga mereka DIAM..

p/s: i'm used to remain silent, but it's not mean i'm a loser !

Wednesday, December 07, 2011

stick with you

video

p/s: the lyrics was very meanigful ! just like wordless wednesday ♥


Friday, December 02, 2011

ber'OmbakRindu'

hai blogger !!! entry khas kononya utk pembaca novel yg tegar. dolu2, mesti korang pnah baca novel yg bertajuk Ombak Rindu karya Fauziah Ashari kan? novel ni dulu famous giler kot. dan disbbkan tulah, novel ni di jadikan movie, katanyer.

aku dah lupa tahun bila aku baca novel ombak rindu nih. tp yg aku tahu, dah lama aku baca. Ombak Rindu adlah novel yg superb. tp, sambungannya yg pertama dan yg keduanya adalah a little bit sucks. ceritanya umpama cerita indon. kan?

tapi, adakah filem Ombak Rindu ni mcm cerita indon juga? erm sinopsis cerita ni boleh carik di google yer.haha

review sikit utk filem Ombak Rindu ni:

1. jalan cerita yang sgt menarik, dimana bagi aku ia lari dari adegan2 stereotaip yg selalu ditonjolkan dalam filem2 melayu yg mmbawa tema yg lebih kurang sama seperti Ombak Rindu ni

2. permulaan cerita yg sgt cliche dan beremosi, tak pe...perlu sabar dan layan filem ini smpai penghujungnya, hehe kerna bnyk pengajaran yg boleh dapat

3. hero filem yg sgt berpenganlaman bila membawa watak yg romantik. so aku rasa, meletakkan Aaron Aziz sebagai watak utama (Hariz) adalah pilihan yang not so bad. Ianya nice actually apabila hina menjadi suci akhirnya.

4. watak Izzah(maya karin) yg sgt mencabar, dimama hidupnya dibelenggu dgn kesedihan, namun berjaya dibawa sehingga penghabisan cerita ini. walaupun, nmpk muke maya mmg sgt kampung.

5. part mak hariz (azizah mahzan) sgt tidak sesuai dgn penampilan beliau dan umurnya bila permulaan cerita ditayangkan. harus potong sewajarnya ! HAHA

6. penampilan Lisa Surihani memegang watak Mila sgt menjadi apabila watak anatgonis dibawa dari permulaan cerita sehinggalah ke akhirnya. well congrats to her ! awesome sgt

7. Bront Palarae sebagai Mail kurang menonjol, tapi nilai dan juga watak yg dibawa boleh dicerap oleh semua penonton. nampak mcm kayu pun ada jugak dia ni, hehe

8. pemilihan lokasi yg sgt awesome seperti sawah di kedah dan juga penggambaran di cameron highland sepenuhnya. well Osman Ali kelahiran dr langkawi kan. nice scene actually

9. script dalam filem dan juga novel sgt berbeza dan tak sama. ini mmg satu kelemahan besar dlam pembawakan filem adaptasi seperti ini dan juga lagu OST yg agak kurang kena, kot la

10. banyak adegan yg beremosi dan lucu yg sgt mencuit hati, namun kebanyakan penonton ketawa berdahak2 sehinggakan rasa hilang sensitiviti dalam panggung tu, HAHA

super sweet ending !!!

p/s: wajib tonton cerita ni sebab diadaptasikan drpd novel yang bukan jiwang karat punyer ! HAHA