no right click

Friday, August 19, 2011

break fast and sahur

pengalaman berpuasa di matriks sangat mencabar okay. alah takde lah mencabar mane pun, just situation yg berbeza as compared to kita berpuasa dekat rumah sebelum ni. hostel vs rumah. mana lagi best? of coarse lah rumah kan!!

first of all, nak cerite masa aku dekat matriks last year.
1. memandangkan tahun pertama berpuasa tanpa family, so sahur tak pernah awal. baguslah lambat2kan sahur, sunnah nabi kan. sampai nak dekat azan baru nak telan sebijik kurma kalau tak sempat nak turun cafe. tambah lgi dorm aku dekay tingkat plg atas sekali.

2. if kalau bangun awal pun, tengok kawan dulu. dorang tidor, aku sambong tidor,HAHA. usually semua malas nak turun, so mase tu malas nk pikir sahur ap, dalam otak cume fikir maggi. sedih sahur aku, selalu jer makan maggi.

3. berbuka puasa kat sini seronok and happening, sebab makan ramai2 dlam dorm dekat meja besar. provided and comfortable sgt2, well kami batch ke2, so speciality masih ad. bila berbuka bnyak lah juadah yg mmbeli di bazaar tu. jadi kami share2 lah air, dan saya selalu share kurma yg diberi dari ummi saye. hehe

4. feveret juadah berbuka disana adalah ayam percik, ayam kerak dan air kathira!! kenapa air kathira ni tak jual kat KL hah? aku carik bnyk kali xjumpa pon. huhu

next, bila berpuasa di rumah.
1. sahur aku lebih tersusun kerana ad ummi. mestilah ummi nak kejutkan anak2 dy bersahur. dan sahur aku lebih bersemangat seperti berbuka. nak kan tenaga kononnyer.hehe

2. berbuka sudah tentulah lagi best daripada kat hostel dolu2 tu. sebab meja lg penoh dan lg ramai org2 nye. hehe

3. feveret saye kuih sampan dan air keladi campur dgn air kelapa. serius sedap air campuran ni! korunk kena cube jugak!! hehe

4. selalu berbuka ikut nafsu, then bile teraweh menguap2. samapai aku boleh buat teori, setiap satu rakaat akan menghasilkan satu nguapan, so satu solat sunat menghasilkan 2 nguapan, HAHA

p/s: saya sibuk buat kuih raya laa sekarang ni, hehe

Post a Comment