no right click

Thursday, July 21, 2011

our identity

the meaning of AMIR AIZAT. bukan setakat pada sijil beranak dan wajah terpampar di kad pengenalan, yang membuktikan kita orang yg berwarganegara Malaysia, tetapi dalam hati sanubari kita sendiri bila diakhirat nanti untuk berdepan dengan Allah. ceh3, kemain type ayat.

okay, setahu saya maksud AMIR adalah ketua, dan AIZAT adalah peramah. jadi saya seorang ketua yang peramah. betul lah kan,hehe. semasa zaman kanak-kanak, aku bersekolah dekat SRIAAG (sekolah rendah islam alamin gombak), since start darjah 2 lg dah jadi ketua kelas. masuk darjah 3 jadi pengwas pulak. bile darjah 4 jadi ketua kelas balik, sampai lah darjah 5. tuptap jadi pengawas balik darjah 6. *sekolah swasta yg sgt bagus pendidikan arabnya.

masuk sekolah menengah, dekat SAMTSSAAS BT38 (sekolah agama menegah tinggi sultan salahuddin abdul aziz shah batu 38), masa tingkatan 2 jadi ketua kelas dan mase form3 kena jadi pengawas pulak. *sekolah agama yang diishtiharkan sendiri oleh Raja negeri selangor.

next, aku pindah masuk SMTSSB (sekolah menengah teknik selangor sungai buloh), terus jadi ketua kelas. sampai ke form5 jadi ketua kelas. waktu ni lah aku rase sekolah menengah yg plg seronok and plg best pernah aku masuk,haha. bukan nak ckap sekolah sblum ni tak bagus, aku merasakan life aku dekat situ sgt perfect and complete dgn adanya kawan2 and cikgu2 yang sgt cool dah ohsem! hehe *sekolah vokasional yg pertama di selangor

so, apa yg dpat aku buat conclusion disini adalah, based on nama kita ni mmg memberi maksud yg wajar dan sohih dalam hidup kita. kita boleh ambil contoh sahabat2 nabi yg terunggul seperti Bilal bin Rabbah, Sa'ad bin Abi Waqqash, Salman Alfarisi dan sebagainya. mereka semua pejuang Allah. dan dimana kita semua ini sebagai khalifah Allah di muka bumi ini juga.insyaAllah

p/s: namakanlah anak-anak kita nanti dengan nama-nama yg bermanfaat dan bermaksud dalam dirinya kelak nanti,hehe. tapi, aku bukan golongan retis seperti amirAF dan aizatAF yer,haha

Post a Comment