no right click

Tuesday, July 19, 2011

the ICON

kalau diikutkan rata-rata rakyat Malaysia, ramai yang suka gosip artis Malaysia kan. betul tak? (mesti ada yang senyum sorunk2 ni),hehe. lebih2 lagi artis Malaysia kesayangan korunk tu. kadang2 suka itu tiada salahnya. takkan kita mahu menghalang kan. masing2 dah besar, pandai2 lah berfikir gunakan akal yang Allah bagi tu. ye dok? tapi, yang menjadi persoalannya sekarang ni, sampaikan mahukan mereka menjadi ikon artis Malaysia. biar betul? pasai pa pulak kan?

bagus sangat ke artis Malaysia? Ya... saya tidak mahu kata artis Malaysia yang ini boleh dijadikan ikon, manakala artis Malaysia yang ini pula boleh diangkat menjadi ikon. Kalau betul serius mahu mencari ikon untuk dijadikan contoh, simple sahaja kan. tak perlu susah2 dan pening2 nak mencarinya. ikon paling sempurna dan wajar kita mengikut dan mencontohi setiap perlakuannya. siapa lagi kalau bukan manusia teragung di dunia, Nabi Muhammad S.A.W (Rasulullah). setuju?

ingat lagi tak, waktu Wardina Safiyyah mengeluarkan statement "artis memang tak boleh dijadikan ICON !". masa tu, ramai artis yang marah2, siap masuk melodi lagi kot. meluahkan perasaan tak puas hati bagai terhadap Wardina. Ada yang kata..

"siapa Wardian tu, nak keluarkan kenyataan sebegitu.."
"dia tu baik sangat ke, nak menilai orang macam tu.."
"dia tu Malaikat ker ?"

macam2 lagi lah ayat tak puas yg terkeluar. tapi bila kita fikir balik kenyataan Wardina tu kan, memang betul pun. saya sgt setuju okay! yer la, kalau nak jadi ICON tu, kena lah tunjukkan teladan yg baik. dah nama ICON - menjadi ikutan.

1. takkan nak ikut artis masuk club malam
2. takkan nak ikut artis jual buat dadah
3. takkan nak ikut artis pakai seksi-seksa

kalau dah itulah yang terjadi dalam dunia artis masa kini, masih layak kah mereka ini(golongan artis) dijadikan sebagai ICON atau ikutan? tolonglah, jangan lah merosakkan anak bangsa, sedih kan tengok budak2 kecik dah pandai mengagung-agungkan sorang artis ni. mereka terlalu muda mentah dan cepat utk terpengaruh dengan semua benda disekeliling. siap ikut lagi ap yang artis tu pakai, dan sebagainya lah. harap2 semua yang terasa dengan kata2 Wardina tu, ubah-ubah lah perangai kan. yang kaki gosip artis Malaysia, pilihlah ikon dan idola yang betul. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga! hidup retis, HAHA

p/s: tak cakap salah, cakap kena marah. so?

Post a Comment