no right click

Thursday, July 14, 2011

i want a super power !

rutin harian, setiap pagi aku akan makan sama ada 2 keping capatti, 2 keping roti canai, 2 keping tossei garing atau satu keping roti telur dan roti kosong di dalam satu pinggan. bersama-sama satu cawan milo ais, neslo ais, ataupun teh ais.*sila percaya dan faham bentuk badan saya,HAHA.

hasilnya, tenaga aku pada waktu pagi sangatlah memberangsangkan, walaupun selalu tidur lewat sehinggakan pukul 1pagi. tetapi ini tak bermakna aku akan sentiasa segar dan aktif sepanjang hari. kerana apa, selepas sahaja lunch pada waktu tengah hari, aku akan menjadi seperti seorang yang agak blurr dengan situasi mahupun cuaca yang panas di malaysia negaraku yang tersayang ini. tapi, itu bukan faktor utama untuk aku jadi malas okay.

masalahnya sekarang, apa jalan penyelesaian untuk aku lebih bertenaga pada waktu petang? selalu membuatkan aku sakit kepala, penat dan letih bekerja. kononnya macam mencari duit nafkah untuk isteri dan anak-anak di rumah. maklumlah hidup seorang penganggur lah katakan. so, what i need is the solution to make me more energize in the evening. what was it actually?

kalau tak, mmg petang2 aku akan tidur sampai ke maghrib. kadang2 tu sehinggakan tulang belakang aku semakin lama mcm nak patah jer. kang, takut melarat teruk, habis tak kahwin aku nanti, hehe. *kenapa mesti topik kahwin yang perlu dikaitkan? haha

p/s: tak kan nak kena minum kopi cap kapal api? kopi radix hpa? kopi tongkat ali? or kopi super power yg mcm iklan tu?aku bukan nak kuasa, tapi nak tenaga!! penat sangat, kesian lah aku ni :(

Post a Comment